Zo bewijst dit familiebedrijf dat een crisis vol kansen kan zijn

WijnSpijs Academy

Je kunt als ondernemer in coronatijd bij de pakken neer gaan zitten, somberen en wachten op de steunmaatregelen. Je kunt de crisis ook als aanleiding gebruiken voor nieuwe, innovatieve concepten. Concepten die juist deze periode tot een enorm succes uit kunnen groeien. De ondernemers achter het in Haarlem gevestigde familiebedrijf WijnSpijs hebben dat perfect in de smiezen en lanceren de online WijnSpijs Academy. Dat smaakt nu al naar meer, zo blijkt uit de woorden van Wouter Dijkstra en Rob Lagendijk.

Voordeel van de lockdown

Nee, ook voor WijnSpijs was het de afgelopen maanden geen heel prettige tijd vanwege corona en de daaropvolgende lockdown. Het culinaire platform oogstte de afgelopen jaren veel succes met onder meer de WijnSpijs Wandelingen. De naam zegt het al: met een groep mensen de beste en vooral lekkerste restaurants in een bepaalde stad afschuimen om kennis te maken met de mooiste wijnen en de meest smaakvolle gerechten. De wandelingen hebben maanden stilgelegen, maar inmiddels kan het weer omdat WijnSpijs zich houdt aan alle coronamaatregelen. Voordeel van de lockdown: er was meer tijd om te werken aan een plan B. En dat plan – plus uitvoering ervan – kwam vliegensvlug.

Lees het volledige artikel op De Ondernemer.

Foto: WijnSpijs